|
|||
---|---|---|---|
|
|||
LOCATION of the
hull The location is a challenge in itself. The Askoy II is as far away as it’s possible to be: about 20,000 kilometres from Belgium or halfway round the world. The hull is in miraculously good condition. Measurements taken by the brothers Piet and Staf Wittewrongel show that the steel sheeting has retained its original thickness. This is certainly due to the high-grade Siemens-Martin steel used at the time. SITUATION DE L’EPAVE L’endroit seul est déjà un défi ! Askoy II gît en effet à quelque 20.000 km de chez nous, aux antipodes de la planète, bref, au plus loin. Etonnamment, la coque est en bon état ! Des mesures prises sur place par Piet et Staf Wittevrongel indiquent que l’acier a conservé son épaisseur d’origine. La qualité des aciers à haute résistance Siemens-Martin utilisés à la construction n’y est pas étarngère. LOCATIE van het wrak De ligging alleen al is een uitdaging. De Askoy II ligt namelijk op voor ons de verst mogelijke locatie: ongeveer 20.000 km van hier of de halve aardomtrek. Wonderwel is de romp nog in gezonde staat. Metingen door de gebroeders Piet en Staf Wittevrongel ter plaatse verricht, tonen aan dat het staal zijn originele plaatdikte heeft bewaard. De kwaliteit van het indertijd gebruikte hoogwaardig staal (Siemens-Martin) is daar niet vreemd aan.
PRELIMINARY STUDY |
|||
|